top of page
< Terug naar overzicht
BEST PRACTICES
OMSCHRIJVING
Innovatiemanagement en cultureel ondernemerschap
De focus ligt in dit opleidingsonderdeel op innovatie en ondernemerschap binnen de culturele sector. Studenten passen in ‘Innovatiemanagement en cultureel ondernemerschap’ een klassieke ondernemerschapstheorie toe op een case uit de culturele sector in de brede zin. De masteropleiding Cultuurmanagement doet een beroep op het brede werkveld. Zowel profit als non-profitbedrijven en organisaties uit de culturele sector in de BeNeLux participeren aan het vak ‘Forum Cultuurmanagement’ waar ze hun organisatie/bedrijf komen voorstellen.
Het is aan de studenten om te bepalen welke theorie ze wensen toe te passen om een oplossing te bedenken voor een probleem dat de studenten zelf voorstellen. De studenten maken zelf een keuze uit de verschillende theorieën die ze tijdens de hoorcolleges hebben gezien omtrent innovatie in de creatieve industrie.
De master Cultuurmanagement heeft een heterogene instroom. Hun innovatief business plan werken de studenten uit in een multidisciplinaire groepje van vier à vijf studenten.
TOOLS
GEGEVENS
Opleiding
Onderwijsinstelling
Soort project
Contactpersoon
Contactpersoon
LESSONS
LEARNED
ALGEMEEN
Kernwoorden
Partners
Doelgroep
bottom of page