top of page
< Terug naar overzicht
BEST PRACTICES
OMSCHRIJVING
StartUp Bootcamp
StartUp Bootcamp is de eerste cursus die de studenten van de Master of Innovation & Entrepreneurship krijgen. Binnen dit vak wordt een kapstok aangeboden waarbij de studenten onder andere marktonderzoek doen en een beperkt financieel plan zien zodat zij weten hoe dit werkt.
Studenten kiezen zelf het team (ca. 3 à 4 studenten) en van daaruit het onderwerp waarmee ze aan de slag wensen te gaan. Er wordt gestart vanuit de vraag ‘wie ben ik?’. Vanuit de interessevelden (hobby’s/passies) moeten de studenten omschrijven wat de hindernissen zijn die klanten kunnen hebben.
Dan krijgen ze telkens uitleg over bepaalde tools (Value Proposition Design, designthinking, Business Model Canvas, …) waarna ze ermee aan de slag moeten.
De studenten dienen doorheen de hele cursus continu hun doelgroep te raadplegen om de gestelde hypotheses te bevestigen of te ontkrachten.
TOOLS
GEGEVENS
Opleiding
Onderwijsinstelling
Soort project
Contactpersoon
Contactpersoon
LESSONS
LEARNED
ALGEMEEN
Kernwoorden
Partners
Doelgroep
bottom of page