Met influencer marketingbureau Sway gaat Sander voor een meer authentieke en menselijke aanpak op sociale media
We scrollen eindeloos door Instagram en komen daar de meest perfecte plaatjes tegen. Van Sander Govaerts mag het allemaal wel wat authentieker: “Wat we online zien, is vaak niet helemaal de realiteit. Ik mis echte verhalen, mensen en connecties en daar wil ik iets aan doen.” Sander gaat de oplossing aanpakken bij de basis, namelijk de influencers. En hoe kan dat beter dan door een influencer marketingbureau op te starten. Het concept staat in zijn startblokken en nog net voor het startschot hebben wij Sander kunnen strikken voor een kijkje achter de schermen.
Inspiratie en ervaring deed hij op tijdens een stage in Londen
Anderhalf jaar geleden zat Sander in Londen voor een stage bij een influencer marketingbureau. De passie die hij al had voor deze niche werd daar nogmaals bevestigd: “Ik heb zelf kunnen ervaren hoeveel impact deze marketingstrategie kan hebben. Een bedrijf van 400 volgers laten groeien naar 40 000 volgers op Instagram was daar geen uitzondering.”
Toen Sander met zijn verhalen terug naar België kwam, merkte hij dat de impact van influencer marketing hier zwaar onderschat werd. “Waarom test ik het niet uit en laat ik niet gewoon zelf zien dat er in België ook een markt voor is?” dacht hij.
Van het een kwam het ander: sinds zijn stage is hij het idee steeds meer vorm beginnen te geven. Het verschil wil hij maken door de human touch. Hij wil een persoonlijke relatie opbouwen tussen de influencers en de klant. “Het is belangrijk om eerst te luisteren naar het verhaal van je klant en dan te bekijken welke influencer een goede match zou zijn met de doelgroep van die klant.” Alleen op die manier krijg je volgens hem authentieke verhalen tot bij je doelgroep.
Een coachingstraject zorgde voor nieuwe inzichten
Met zijn idee klaar en duidelijk in zijn hoofd kwam hij bij het Bryo StartUp traject van Voka terecht: “Een toevallige ontmoeting die net op tijd kwam. Ik dacht dat mijn idee helemaal klaar was. Ik was overtuigd van mijn concept en dacht dat ik alleen nog de juiste stappen moest doorlopen om live te gaan. Tijdens dit traject zijn mijn ogen regelmatig opengegaan. Ik moest mijn trots opzij zetten en toegeven dat er aan sommige onderdelen nog wel wat werk was. Ik werd op verschillende vlakken uitgedaagd, maar ik ben hier uiteindelijk alleen maar beter van geworden.”
“Een tip die ik iedereen kan meegeven: verwar je volharding niet met koppigheid en luister naar advies. Bekijk je idee ook eens van een ander perspectief en durf je concept in vraag te stellen.”
“Hoe belangrijk is persoonlijkheid in mode?"
In elk artikel krijgt een andere ondernemer de kans om een vraag te stellen. Fashion designer Sander Bos wil graag weten hoe Sander denkt over persoonlijkheid in de mode. “Volgens mij gaan persoonlijkheid en mode hand in hand. Mensen hebben door je kleding ook meteen een eerste indruk van wie je bent. Mode is dus een manier om je persoonlijkheid uit te drukken. Ook op vlak van influencer marketing is dit een belangrijk aspect. Het is hét cruciale element waar Sway om draait. We matchen de persoonlijkheid van de doelgroep van onze klant met de persoonlijkheid van de influencer. Alleen zo hou je het menselijk en authentiek.”
Bekijk hier de blind date die Sander had met Andrea:
Get in touch
Volg Sander zijn verhaal en onderneming via onderstaande links.
Opmerkingen